Thursday 28 May 2015

Buku Pertama Saya : Jom Masuk Syurga

Alhamdulillah. Buku ini sudah berada di dalam pasaran kedai-kedai buku utama seluruh Malaysia. Setelah sekian lama pasang niat dihati mahu menulis buku sendiri, Allah kabulkan doa itu pada tahun ini. Bagi saya remaja kini perlu mengisi masa mereka dengan memberi manfaat kepada masyarakat. Lihat saya dalam kehidupan para sahabat, ramai antara mereka yang sudah menjadi penglima perang, pendakwah, pembela agama Allah meskipun baru berusia 15 tahun.

Tersusun cantik si dia

Ini sekaligus membuktikan bahawa umur bukan pengukur kematangan, tetapi bagaimana kita berfikir dan bertindak sebenarnya kayu ukur sebuah kematangan. Maka pesan saya kepada rakan-rakan sekalian, ayuh gunakan masa kita semaksima mungkin untuk kebaikan kepada ummah.

Berbalik kepada buku saya ini, saya menggunakan pendekatan simple, ringkas, santai dalam menyampaikan setiap point. Ini sekaligus menjadikan buku ini sebagai bahan bacaan santai, tetapi membawa maksud dan mesej yang jelas. Dalam buku ini, saya membahagikan setiap bab kepada tajuk kecil, dan setiap tajuk kecil ada kesimpulan dan ibrah yang tertentu. Ini bagi membantu anda yang sibuk dengan pelbagai urusan, ambil masa 5 minit sahaja sudah cukup untuk membaca tajuk kecil tersebut, namun daripada 5 minit itu ada ibrah dan pengajaran yang ingin saya sampaikan melaluinya.


Review Buku Jom Masuk Syurga

1) "Buku ini menginspirasikan pembacanya termasuk saya sendiri untuk tabah dan seronok bermujahadah demi mencapai syurga. Buku ini bukan sahaja menceriakan APA itu kelebihan syurga, malah memberi panduan BAGAIMANA untuk mencapainya dengan berpandukan nas yang sahih dan contoh daripada sahabat Nabi Muhammad SAW yang mulia. Jika anda sedang berfikir adakah berbaloi memiliki buku ini, pergi ke kaunter bayaran, beli dan miliknya segera. Ini adalah antara pelaburan anda untuk ke syurga!"

Amin Idris
Master Trainer AiTC
Pengacara TVAlhijrah
Penulis Buku

2) "Buku karangan Ustaz Abdullah Hussin ini merupakan penulisan yang membawa pembaca kepada Allah SWT dalam gaya santai dan dekat di hati masyarakat. Tips dan ciri-ciri seorang Mukmin sejati diterjemahkan dalam bahasa yang mudah, kiasan yang tepat serta contoh-contoh yang bersesuaian. Buku ini seharusnya dimiliki dan dihadami oleh semua lapisan masyarakat khususnya anak-anak muda dalam usaha menjadi Mukmin soleh yang menjadi pendamba syurga Allah."

Dr. Mohd Norhusairi bin Mat Hussin
Pensyarah Kanan,
Akademi Pengajian Islam,
Universiti Malaya.

3) Membaca tulisan ini seolah-olah saya sedang menapak satu persatu anak tangga menuju Syurga. Santai, mudah dan membekas di jiwa. Sepatutnya bagi para pembaca memiliki buku ini dan sama-sama menapak ke SyurgaNya yang didambakan.Tahniah kepada Ustaz Abdullah Hussin. Semoga bermanfaat dan menjadi bekalan untuk menuju ke sana kelak. 
Ustaz Mohd Nazrul Abd NasirPendakwah dan Pembimbing Majlis Ta'lim Nurul Musthofa. 




4) "Saya sangat tertarik dengan buku ini. Apa yang di utarakan membuatkan pembaca lebih sedar dan memahami bahawa ada banyak sekali potensi dalam diri kita sebagai manusia yang sebaik-baik kejadian. Dengan mengaplikasikan ilmu dalam buku ini insyaAllah kita benar-benar akan menjadi manusia yang lebih baik dan bermanfaat bagi  ummat. Selain itu, positif dengan Tuhan adalah kuncinya. Tahniah buat Ustaz Abdullah Hussin atas penghasilan buku yang sarat dengan manfaat buat pendamba syurga. Jom masuk syurga!"
Ust Jamal Najmuddin bin Sulaiman,Pendakwah Bebas.
Alhamdulillah, buku ini mendapat respon yang sangat baik daripada tokoh-tokoh ilmuan muda seperti Ustaz Nazrul, Ust Jamal dan Dr Husairi. Begitu juga respon yang sangat positif daripada motivator terkenal Amin Idris. Namun begitu, review Ustaz Nazrul dan Ustaz Jamal belum lagi dimuatkan dalam cetakan pertama, insyaAllah ada dalam cetakan yang kedua nanti.

Bagaimana anda boleh dapatkan buku ini?
a) Dapatkan di kedai-kedai buku utama berdekatan dengan tempat anda.

b) Tempahan melalui online di sini (sila tekan link ini)

Disamping itu, anda boleh membuat komentar berkenaan buku ini di pautan ini.

Saya sebagai penulis berharap agar buku ini memberi manfaat yang besar kepada pembaca sekalian. Semoga segala usaha ini menjadi penerang dan lampu di dalam kubur penulis nanti. Amin

Galeri Buku Jom Masuk Syurga















No comments:

Post a Comment